Статус предмета:
обавезaн
Број ЕСПБ: 5
Услов: -
Циљ предмета:
Стицање знања за израду стратешких и тактичких планова за
интервенције у ванредним ситуацијама изазваним пожарима и
експлозијама.
Исход предмета :
Знања потребна за организовање, учешће и израду планова за
командно и оперативно тактичко деловање у удесима.
Садржај предмета
Теоријска
настава: Уводна предавања. Појам пожара и класификација по
фазама развоја, величини, месту настајања и врсте гориве
материје. Тактичке могућности ВСЈ и наступ
ватрогасно-спасилачког одељења и вода Основна тактичка
дејства при гашењу пожара и спасавању угрожених. Пријем
дојаве пожара и алармирање ВСЈ, извиђање пожара, тактичко
развијање, постављање ватрогасне технике. Рад навалне групе
и млазничара. Спасавање и евакуација људи, материјалних и
културних добара из пожара. Завршетак интервенције. Тактичка
примена воде као средства за гашење пожара. Тактичка примена
праха као средства за гашење пожара . Тактичка примена
угљендиоксида као средства за гашење пожара. Тактичка
примена пене. Локализација и ликвидација пожара. Опасности
приликом кретања на месту интервенције.Опасности од рушења
конструкција. Опасност од топлоте и високе
температуре.Опасности од струјног удара , опасности од
продуката горења .Опасности од експлозије, опасности од
агресивних и отровних материја. Организација рада позадинске
службе на месту пожара.Веза и сигнализација на месту
пожара.Снабдевање водом места пожара (водоснабдевање).
Прорачун потребних снага и средстава за гашење пожара.
Развој и гашење пожара у подрумским и затвореним
просторијама. Развој и гашење пожара у хемијској индустрији
. Развој и гашење пожара на електроенергетским постројењима.
Развој и гашење шумских пожара. Развој и гашење пожара
опасних материја (које се тешко гасе),развој и гашење пожара
експлозивних материја.Развој и гашење пожара у радиоактивној
средини.
Практична
настава: Вежбе: Вежбе су делом рачунске и изводе се у
учионици и делом показне, изводе се у Одељењу за заштиту и
спасавање у Нишу.
Методе извођења наставе: Предавања и презентације
наставника; Рачунске вежбе; Консултације. |