STANDARDI ZA
SAMOVREDNOVANJE I OCENJIVANjE KVALITETA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA

STANDARD 1:
Strategija obezbeđenja kvaliteta
Visokoškolska ustanova
utvrđuje strategiju obezbeđenja kvaliteta, koja je dostupna javnosti
STANDARD 2: Standardi
i postupci za obezbeđenje kvaliteta
Visokoškolska ustanova
utvrđuje način (standarde) i postupke za obezbeđenje kvaliteta svog
rada, koji su dostupni javnosti.
STANDARD 3: Sistem
obezbeđenja kvaliteta
Visokoškolska ustanova izgrađuje organizacionu strukturu za
obezbeđenje kvaliteta.
STANDARD 4: Kvalitet
studijskog programa
Kvalitet studijskog
programa obezbeđuje se kroz praćenje i proveru njegovih ciljeva,
strukture, radnog opterećenja studenata, kao i kroz osavremenjivanje
sadržaja i stalno prikupljanje informacija o kvalitetu programa od
odgovarajućih organizacija iz okruženja.
STANDARD 5: Kvalitet
nastavnog procesa
Kvalitet nastavnog
procesa obezbeđuje se kroz interaktivnost nastave, uključivanje
primera u nastavu, profesionalni rad nastavnika i saradnika, donošenje
i poštovanje planova rada po predmetima kao i praćenje kvaliteta
nastave i preduzimanje potrebnih mera u slučaju kada se utvrdi da
kvalitet nastave nije na odgovarajućem nivou.
STANDARD 6: Kvalitet
naučnoistraživačkog, umetničkog i stručnog rada
Visokoškolska ustanova
neprekidno radi na podsticanju, obezbeđenju uslova, praćenju i
proveri rezultata naučnoistraživačkog, umetničkog i stručnog rada i
na njihovom uključivanju u nastavni proces.
STANDARD
7: Kvalitet nastavnika i saradnika
Kvalitet
nastavnika i saradnika obezbeđuje se pažljivim planiranjem i izborom
na osnovu javnog postupka, stvaranjem uslova za permanentnu
edukaciju i razvoj nastavnika i saradnika i proverom kvaliteta
njihovog rada u nastavi.
STANDARD
8: Kvalitet studenata
Kvalitet
studenata se obezbeđuje selekcijom studenata na unapred propisan i
javan način, ocenjivanjem studenata tokom rada u nastavi,
permanentnim praćenjem i proveravanjem rezultata ocenjivanja i
prolaznosti studenata i preduzimanjem odgovarajućih mera u slučaju
propusta.
STANDARD
9: Kvalitet udžbenika, literature, bibliotečkih i informatičkih
resursa
Kvalitet
udžbenika, literature, bibliotečkih i informatičkih resursa se
obezbeđuje donošenjem i sprovođenjem odgovarajućeg podzakonskog
akta.
STANDARD
10: Kvalitet upravljanja visokoškolskom ustanovom i kvalitet
nenastavne podrške
Kvalitet
upravljanja visokoškolskom ustanovom i kvalitet nenastavne podrške
se obezbeđuje utvrđivanjem nadležnosti i odgovornosti organa
upravljanja i jedinica za nenastavnu podršku i permanentnim
praćenjem i proverom njihovog rada.
STANDARD
11: Kvalitet prostora i opreme
Kvalitet
prostora i opreme se obezbeđuje kroz njihov adekvatan obim i
strukturu.
STANDARD
12: Finansiranje
Kvalitet
finansiranja visokoškolske ustanove obezbeđuje se kroz kvalitet
izvora finansiranja, finansijsko planiranje i transparentnost u
upotrebi finansijskih sredstava što dovodi do finansijske
stabilnosti u dugom roku.
STANDARD
13: Uloga studenata u samovrednovanju i proveri kvaliteta
Visokoškolske ustanove obezbeđuju značajnu ulogu studenata u procesu
obezbeđenja kvaliteta i to kroz rad studentskih organizacija i
studentskih predstavnika u telima visokoškolske ustanove kao i kroz
anketiranje studenata o kvalitetu visokoškolske ustanove.
STANDARD
14 : Sistematsko praćenje i periodična provera kvaliteta
Visokoškolska ustanova kontinuirano i sistematski prikuplja potrebne
informacije o obezbeđenju kvaliteta i vrši periodične provere u svim
oblastima obezbeđenja kvaliteta.
|