Статус
предмета:
обавезан
Број ЕСПБ:
6
Циљ предмета
:
Стицање знања о основним принципима и законитостима теорије
система и теорије ризика и о њиховој примени у управљању
ризиком.
Исход
предмета
:
Поседовање
знања о принципима и законитостима понашања система и о
значају, елементима и процесима управљања ризиком система;
развијена вештина примене системског прилаза у анализи и
решавању мултидисциплинарних проблема управљања ризиком
радне и животне средине.
Садржај
предмета
:
Теоријска
настава
:
Увод у системско
мишљење – развој системских идеја, аналитичко и системско
мишљење, системски прилаз, системске науке. Општа теорија
система – настанак и развој, принципи и законитости. Систем
– перформансе, квалитет, мерење квалитета. Модели система –
значај и принципи моделирања; врсте модела; генерисање и
карактеристике системског модела. Управљање – појам,
елементи и принципи управљања; систем управљања; основни
елементи у систему регулисања; основни динамички елементи
система управљања. Теорија ризика - појам, објективна и
субјективна основа ризика; показатељи, квантификација и
подела ризика; системско схватање ризика. Управљање ризиком
– појам, приступи, карактеристике, елементи и процеси
управљања ризиком; елементи и специфичности функционисања
система за управљање ризиком.
Практична
настава
:
Аудио-визуелне и рачунске вежбе које прате теоријску
наставу; презентација и одбрана семинарских радова из
области обухваћених теоријским садржајем предмета.
Методе
извођења наставе
:
Предавања, вежбе, консултације
.
Литература:
-
Савић, С., Станковић, М.
(2012). Теорија система и ризика. Београд:
Академска мисао
-
Кековић, З., и др.
(2011).
Процена ризика у заштити лица, имовине и
пословања,
Београд: Центар за анализу ризика и
управљање кризама.
-
Черничек, И. (2000).
Увод у теорију глобалног
размишљања: Општа теорија система
. Нови Сад:
Прометеј
.
TEME
ЗА ИЗРАДУ
СЕМИНАРСКИХ РАДОВА
|
ДИНАМИЧКИ ПЛАН
ПРЕДМЕТА
СПЕЦИФИКАЦИЈА
ПРЕДМЕТА
ИСПИТНА
ПИТАЊА
НАЧИН
ПОЛАГАЊА ИСПИТА
TEME
ЗА ИЗРАДУ
СЕМИНАРСКИХ РАДОВА
ТЕМПЛЕЈТ
СЕМИНАРСКОГ РАДА
|