Статус предмета:
обавезни
Број ЕСПБ:
5
Услов:
/
Циљ предмета
Упознавање
студената са филозофско-антрополошким и социолошким
тумачењима односа друштво-природа у циљу прихватања
холистичког погледа на свет и принципа еколошке етике ради
правилног сагледавања утицаја друштвеног развоја на животну
средину како би у професионалној пракси дали пуни допринос
решавању еколошких проблема и остваривању хуманијих услова
живота и рада као и концепта одрживог развоја.
Исход
предмета
Оспособљеност
студената за разумевање друштвене условљености еколошких
проблема и еколошке кризе, теоријских и институционалних
облика који доприносе усклађивању развојних потреба и
капацитета животне средине, укључивање у остваривање
концепта одрживог развоја на локалном, регионалном и
глобалном нивоу.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Предмет и метод
социјалне екологије; човекова средина (појам и елементи
човекове животне средине, однос елемената човекове животне
средине); квалитет живота (појам, квалитет животне средине –
елемент квалитета живота); еколошка криза и могућности њеног
решавања (појам и узроци),
различита схватања о односу природе и друштва
(социоеколошке теорије);
заштита човекове животне средине (социолошко становиште);
еколошка свест, етика и култура (појам и елементи еколошке
свести, значај еколошке свести за усклађивање односа између
друштва и природе, филозофско – социјалне основе развоја
еколошке етике, утицај религије, традиције и других чинилаца
на обликовање еколошке етике, појмовно одређивање еколошке
културе); еколошки покрети (појам нових друштвених покрета,
еколошки покрети и њихов значај за решавање еколошких
проблема) и
остваривање одрживог развоја.
Практична
настава:
Вежбе: Обрада
актуелних тема о односу човек-друштво-природа кроз одбрану
семинарских радова и анализу текстова.
Методе извођења
наставе
Предавања
(усмено излагање),
вежбе
(индивидуални
и групни рад),
семинарски радови, консултације. |
CV
НАСТАВНИКА:
ДР ВЕСНА МИЛТОЈЕВИЋ, РЕД.ПРОФ.

ДР ИВАНА ИЛИЋ-КРСТИЋ, ДОЦЕНТ

ДИНАМИЧКИ
ПЛАН РАДА

ПРЕПОРУЧЕНА
ЛИТЕРАТУРА
ЗА ПРИПРЕМУ ИСПИТА

НАЧИН
ПОЛАГАЊА ИСПИТА

ИСПИТНА ПИТАЊА

|